söndag 5 september 2010

Retuschera Ansiktsporträtt nr2

I det här inlägget ser ni "Moi" i hög person =) ..... Med lite simsalabim så förtrollade jag bort lite oönskade finnar och fläckar, minskade lite på mina "rynkor" runt ögonen (inte alla för jag skrattar ju), minskade på mina mörka ringa underögonen (vilket beror på ammande nattmamma ;), kanske) minska blänket, ljusa upp ansiktet lite (vilket ledde till mindre rött i ansiktet), gjorde mitt leende mer gnistrande vit och tog bort lite rödsprängda ögon. Som bonus la jag en mjuk tunn svart pensel med opcitet på 20% samt 10% runt ögonen, som en eyeliner. Jag tog även och lappa igen med klonstämpel lite av överdelen av själva örat som syntes.
Vad tycker ni????
Blev det någon skillnad???
Fotograf: Julia Olsson, taget i november 2009

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker att det blev jättebra och väldit stor skillnad! =)
Kram Felicia